ČSSD ovládá zhruba 75 % českých médií, jak jsme poprvé napsali v červenci loňského roku. Jde o faktor, který určuje míru svobody médií v ČR ještě více, než vliv Andreje Babiše na MF Dnes. Žádná diskuze v Evropském parlamentu o svobodě médií by nebyla kompletní, aniž by se nemluvilo o roli ČSSD. Malé procento českých novinářů a analytiků plně chápe, že jsou nástroji toho, co nazýváme ČSSD a.s. Ti jsou za svoji loajalitu k obchodním zájmům, které jsou v sázce, odměňováni. Většina řadových novinářů o dohodách neví a z kořisti nemají žádný podíl. Ještě bezradnější jsou voliči, kteří věří, že jde o bitvu dobra a zla. Oblafla je jedna nebo druhá strana. Díky médiím ovládaným ČSSD všichni vědí, jaké riziko pro Českou republiku představuje Babiš. Díky médiím ovládaným ČSSD ale také jen málo lidí chápe rizika, která představují ti, kteří mu nejvíce oponují.
Alexandr Schönfeld vrámci diskuse
Škoda, že tato podstatná informace nezazněla v době vzniku aféry s odposlechy telefonátů AB s Přibilem. Že si AB naběhl díky své bohorovnosti a neschopnosti empatie na vidle, je jeho válka. Ale naše veřejná válka je, že co dělá AB svým buranským způsobem napřímo, na to si ostatní partaje (v čele s ČSSD) platí vlivové agentury a jejich prostřednictvím lidi ve správních radách mediálních domů. Ostatně, na co jiného, než právě na tohle a na předvolební billboardy by politická ekipa potřebovala ty stovky miliónů, odkloněné z veřejných peněz do partajních kasiček?