Město Písek spustilo PR kampaň na nový bazén a 30 tis. Kč budí rozpaky

18. 7. 2022

Město Písek spustilo PR kampaň na nový bazén. Celkově vyšla na několik desítek tisíc korun

Vysvětlit situaci kolem výstavby nového bazénu pod lesnickou školou a vyvrátit dezinformace, které se kolem projektu šíří. To je podle vedení Písku důvod, proč v posledních měsících výrazně ožil facebookový profil Nový bazén pro Písek s doplněním "bazén bude“ a v podobném duchu vznikla i webová stránka, na kterou odkazuje reklamu na internetu. Kampaň vyšla celkově zatím na zhruba 30 tisíc korun.

Odpůrcům stavby bazénu se podařilo opět zdržet nebo možná definitivně zastavit další postup. Není jasné, o co jim přesně jde, ale už teď je jasné, že si ještě dlouho nezaplaveme. Tak začíná příspěvek na facebookovém profilu  Nový bazén pro Písek z 26. května, tedy dne, kdy zastupitelé schválili referendum o novém bazénu. Krátce poté přibyl i nápis "bazén bude" jako profilový obrázek. Profil přitom ožil po dvou letech. Do té doby poslední informace hlásající, že město schválilo těsnou většinou výstavbu bazénu pod lesnickou školou, totiž byla z 13. srpna 2020.

Od května profil informuje uživatele sociální sítě o dění kolem bazénu pravidelně. A to i poté, co zastupitelé v červnu na svém zasedání referendum zase stopli. „Větší aktivita tohoto facebookového profilu je reakcí na polopravdy a lži, které se kolem stavby bazénu šíří. Stránku zakládala před řadou let místostarostka Petra Trambová ještě v době, kdy nebyla místostarostkou," sdělila mluvčí Písku Petra Mešťanová s tím, že město profil ale nespravuje. „Je ale propojen s webem bazenbude.mestopisek.cz. Paní místostarostka jej poskytla pro potřeby webu," dodala mluvčí.

Místostarostka Petra Trambová tvrdí, že kampaň nijak nesouvisí s blížícími se komunálními volbami. „Lidé nám říkají, že bychom měli dávat víc informací o bazénu. Hlasy těch, kteří jsou proti výstavbě, jsou mnohem víc slyšet. Řekli jsme si tedy, že rozjedeme tuto mini kampaň, abychom osvětlili některé věci kolem nového i starého bazénu, které se šíří a nejsou pravdivé. Dala jsem svůj facebookový profil k dispozici, měla jsem tam asi 500 sledujících, přišlo mi fajn to propojit. Náklady jsou minimální, je to PR města," naznačila Trambová.

Město spustilo v červnu v podobném duchu i web bazenbude.mestopisek.cz. „I v tomto případě je cílem vyvrátit řadu polopravd a lží, které o bazénu pod lesnickou školou kolují. Ukázalo se totiž, že takové informace dostupné na jednom místě chybí a je nutné aktivně přistoupit k informování veřejnosti. Na správě webu město spolupracuje se společností TWDC Prague," informovala Petra Měšťanová.

Na web odkazuje také reklama na internetu. Někteří Písečtí se tak začínají na sociálních sítích zajímat i o to, kolik kampaň stojí a kdo ji platí. „Práce související s vytvořením webu k bazénu vyšly na zhruba 15 tisíc korun. Placené kampaně vyjdou celkově na jednotky tisíc korun, za červen to byla tisícikoruna. Vzhledem k tomu, že je facebookový profil součástí webu, reklamu hradí město z peněz určených na inzerci ve sdělovacích prostředcích. Celkové náklady zatím dosáhly zhruba 30 tisíc korun," uvedla mluvčí Měšťanová. Jak dodala místostarostka Petra Trambová, město chce v současné době kampaň tlumit.

Autor: 
Monika Prokýšková, nadpis: jk
Zdroj: 
https://www.jcted.cz/pisecke-postrehy