Kdo sledujete úsilí o výsledky školství tak ví, že školství v České republice je dlouhodobě na kvalitativní sestupné úrovni. Provádí se divoké experimenty s inkluzí, maturitami, neúměrně se navyšuje počet škol, žáků a studentů s motivem získlání finančních příspěvků, atd. Dá se dá říci, že kvalita je upozaděna na úkor kvantity. O některých středních a vysokých škol by se dalo říci, že jsou výrobnou pro vydávání maturitních vysvědčení a vysokoškolských diplomů. Tak je tomu bohužel v zemích, kam vstoupila noha pseudemokracie, západní liberální a neoliberální vliv s americkými neziskovkami. Možná dokonce bez nadsázky by se dalo říci, že kvalita maturitního vzdění v předpřevratové době byla možná srovnatelná s bakalářskou úrovní studia dnes. Jak je tomu jinde?
Podívejme se na vzor ze zahraniči.
Ruská federace již dříve tomu postavila hráz a začala se aktivně bránit. Položila důraz na skutečné znalosti historie své země, na vzdělávání v humanitních a technických oborech spojenou s výchovu k hrdosti a lásce ke své zemi. Do úpravy a zaměření nových školských osnov zapadá i výměna kádrů k urychlení odpoutání se od jelcinova liberálního školství. Také Rusko je v oblasti školství v hrozném stavu. Pokud opomeneme Sirius v Soči a pár dalších institucí podporovaných prezidentem, tak americké neziskovky se postaraly o rozklad systému školství a děcka se učí nesmysly. Dosavadní ministr školství Livanov byl v nápravě laxní. Dnes to konečně vyřešil Putin a nahradil proamerického ministra školství Livanova Olgou Vasiljevou, doktorku historických věd, která dosud pracovala jako zástupce náčelníka řízení společenských projektů administrativy prezidenta RF.