Čína se domnívá, že Itálie by se mohla stát terminálem Belt and Road pro jižní Evropu. Přítomnost italského premiéra Giuseppeho Conteho na druhém fóru B&R pro mezinárodní spolupráci v Pekingu v dubnu je prý dostatečným důkazem italského zájmu.
Z toho vyplývá několik geopolitických závěrů:
1. Čína nevsází na EU, ale na samostatnost rozhodování - dobré vědět před EU volbami
2. upřednostňována je námořní cesta přes Suez
3. terminály budou ve Středozemním moři (Pireas, Istanbul, Janov, Marseille,...)
4.Evropská část Ruska (trasa Moskva – Bělorusko – Polsko - Německo je ze hry, jedině že by se vzpamatovali Poláci a přestali s nenávistí k Moskvě.
5. TransSib ještě dlouho povede jen do Moskvy. Vídeňský ani olomoucký terminál jen tak nebudou... Slava Ukrajyni, hrdynum USA slava.
6. My jsme tímpádem na vocase toho všeho...