Tak zase ten lidský faktor! Za leden a únor letošního roku 220 nemilých příhod na naší železné dráze! Během prvních týdnů března snad obden v TV záběry na další havárie. Asi jen ty vybrané, „fotogeničtější“. Co s tím budou dělat? Přitvrdí na strojvůdce! Ono jich na dráze chybí 300, za to přibývá počet dopravců, kteří získávají možnost používat další a další koleje, křižující naší zemi. A teď se to má řídit! Vlastně ne řídit, ale přitvrzovat? To je ale špatně! Řídit neznamená jen vzít volant a kroutit s ním. To se musí natankovat, vyměnit občas olej, dohustit pneumatiky atd., atd. Každé řízení totiž neznamená jen dělat náročné kontroly a represe, ale začíná nutně širokou organizační činností a vytváření potřebných podmínek pro provoz. Jó, být manažer neznamená jen mít široká ramena, ostré lokty a být minimálně přísný na podřízené, aby si nemysleli, že to vědí lépe než šéf! Takže by to chtělo hledat jádro pudla někde jinde a ne jen v lidském faktoru!
Na „mašinfíry“ prý přitvrdí
10. 3. 2019
Autor:
Stanislav Mundl
Zdroj:
Vlastní