Žákovské zastupitelstvo - zajímavý a přínosný experiment

25. 6. 2018

Žáci našich základních škol se seznamují v rámci občanské nauky s tím, jak fungují orgány města, státní i samosprávné. Ale není nad to, když si mohou na konkrétních případech, respektive na simulovaném zasedání přiblížit obsah projednávaných bodů,  atmosféru, způsob hlasování, rozdílnost názorů a postup při jejich sjednocování.

Simulovaného žákovského zastupitelstva se 22. června zúčastnili členové žákovských parlamentů jednotlivých píseckých základních škol.

Možnost zúčastnit se zajímavého setkání ve velkém sále Kulturního domu v Písku měli také zastupitelé města. Kromě starostky města Evy Vanžurové a místostarosty Jiřího Hořánka se  jednání zúčastnili další čtyři zastupitelé města Písku, mezi nimiž nechyběl Jiří Lejčar (KSČM).  I oni měli možnost diskutovat, předkládat návrhy na řešení a hlasovat.

Program jednání byl značně bohatý, vycházel z materiálů školních parlamentářů; tj. předložili témata vycházející z každodenního života nás Písečáků. Všichni aktéři tak měli k dispozici písemné podklady podpořené vždy úvodním slovem zástupce té které školy a návrhu usnesení.

Například v současné době zastupitelé města diskutují o tom, jak co nejlépe využít příměstský prostor bývalého vojenského prostoru v Oldřichově.  A to byla jedna z posuzovaných otázek žákovským zastupitelstvem, kde jejich náměty rozhodně nezapadnou.

Diskuse u jednotlivých posuzovaných bodů byla zajímavá, pochopitelně závislá také na získaných informacích; o rozdílné názory nebyla nouze, dvakrát došlo i na dohodovací řízení mezi žákovskými zastupitelskými „kluby“.

Jak jsme již uvedli, řada závěrů a doporučení najde rozhodně pochopení u zastupitelů, radních nebo odborů městského úřadu. Některé už jsou realizovány a několik zbývajících zatím postrádá komplexnější pohled.

Jednání žákovského zastupitelstva řídila starostka města Eva Vanžurová, vyjádřila spokojenost s disciplinou a závěrem ocenila aktivitu přítomných a dobrou úroveň přípravy  školních parlamentů.  

Fotogalerie

Autor: 
JK, JL
Zdroj: 
Vlastní