V úterý 17. října 2017 proběhlo veřejné posouzení předložené územní studie lokality Písek – Jih, kde bydlí více než tři tisíce obyvatel. Cílem bylo získání poznatků, názorů a připomínek veřejnosti na prezentované varianty studie v oblasti umístnění, prostorové uspořádání staveb, řešení veřejné infrastruktury, veřejných prostranství, řešení zeleně, parkovišť pro motorová vozidla atd.
Za účasti zástupců města Písek, 1. místostarosty Josefa Knota, vedoucího odboru investic a rozvoje Václava Filipa, odpovědného pracovníka za investice téhož odboru Petra Matouška, vedoucího odboru životního prostředí Miloslava Šatry, územní studie představil architekt Zdeněk Urbanec z Českých Budějovic za účasti bohužel jen 24 obyvatel sídliště.
Představené varianty studií – výřezy základního členění území reagovaly na schválený územní plán města. Představen byl i návrh řešení parkovacích ploch a obslužných komunikací, který je však situován mimo schválený územní plán města. Již při úvodním vystoupení architekta Zdeňka Urbance občané začali nespokojeně reagovat. Rychlý odborný výklad nebyl pochopen a občané se nedokázali orientovat na promítaném obrázku. Jednotlivé části území nebyly na promítaném obrázku zřetelné a pokusy se světelným ukazovátkem nebyly úspěšné. Z následných různorodých, hlučných až chaotických dotazů, myslím, se jen málokdo orientoval.
Poněkud lepší byla situace při představování záměru rozšíření parkovacích ploch směrem k jihu, ve studii označená jako varianta IV. Bylo zřejmé, že projektant provedl zákres do satelitního snímku (Google), což bylo občanům podstatně srozumitelnější. Celkové uspořádání by přineslo asi 160 parkovacích míst, ale při redukci části zeleně.
V průběhu jednání občané kritizovali možnou konkrétní neznalost lokality projektantem, vynucené kácení stromů, zvýšení hlučnosti a snížení standardů bydlení v blízké bytové zástavbě, nevyužívání parkoviště (bývalé hřiště), neřešení hřišť pro starší děti atd. Zazněl i alternativní návrh na urychlené vybudování parkoviště u železnice v ulici Smrkovické pro osmi patrové domy. Tím by mělo dojít k odlehčení alespoň na příštích 5 let. Zazněla i celá řada dalších návrhů, které v občas hlučném prostředí spolu s odpověďmi projektanta a zástupců města často zanikaly.