Jihočeský kraj je jeden z krajů s nižší úrovní dopravní infrastruktury. Kvalitních silnic, dálnic a železniční dopravy je zde málo a výstavba nových a opravy starých komunikací je velmi pomalá.
V souladu s programem jihočeské organizace KSČM by bylo nejlépe v období 2017-2021 položit těžiště úsilí do oblasti výstavby, oprav a rozvoje jihočeské dopravní infrastruktury. Mělo by jít o všestrannou pomoc při budování dálniční sítě D3, D4 a 4. železničního koridoru. U dálnice D3 by šlo hlavně o opětovné vydání stavebního povolení na úsek mezi Nažidly a Dolním Dvořištěm a zahájení stavebních prací. U dálnice D4 neopožďovat přípravu úseků Lety – Čimelice – Mirotice.
Také výstavba 4. železničního koridoru, jako vysokorychlostní trati, si zasluhuje pozornost. Aktuální je neopožďovat zahájení výstavby úseků Sudoměřice u Tábora (mimo) a Nemanice – Ševětín (mimo). Po celkovém dobudování koridoru bude dosaženo takového spojení, kdy z Českých Budějovic do Prahy dorazíme rychlíkem za 90, místo současných 146 minut.
Velké dopravní zátěže v obcích a měst by měly být odstraňovány výstavbou obchvatů a oprav silnic II. a III. třídy za systémového financování ze státního rozpočtu.
Stranou úsilí by neměla zůstat ani preference hromadné veřejné dopravy cestujících do škol, k úřadům, do zaměstnání, zdravotnických zařízení atd. Přednost by měly mít státní a národní dopravci, zejména při uzavírání nových smluv k zabezpečení dopravní obslužnosti, ke kterým dojde převážně v roce 2019.
Úkoly to nejsou jednoduché. Při jejich zabezpečování je možné opřít se o osvědčenou metodu práce jednotného a družného úsilí. V praxi to znamená opírat se o kolektivy odborníků, bez stranického vymezování. Vždyť jde o společný prospěch. Námětů na řešení je mnoho. Například zjednodušování legislativy, odstraňování byrokratické zátěže, včasnou přípravu plánů, stavenišť, výkup pozemků, financování atd.