dozvěděl jsem se z TV Bureš o výsledku vaší pře v podání NS.
Protože něco podobného potkalo před lety i mne, chci Vám vyjádřil aspoň morální podporu. Jako etnograf a historik vím, že případ Katyň má i jiné konotace, než ty dnes oficiálně podávané, a svědčí pro to mnoho důkazů podávaných českým lékařem dr. Hájkem, bulharským lékařem dr. Markovem, a dalšími svědky. Existuje odborná literatura, kterou současný oficiální narativ nebere v potaz.
Co se týče charakteru takových soudů, mám za to, že plní funkci výstražnou, a výchovnou. Mají odradit veřejnost od hledání fakt o historii světových válek a o pozicích jednotlivých účastníků. Tak jako v případě nás tří, kteří jsme byli souzeni za protektorátního kolaboranta - což se prokázalo za 28 let, že jsme měli pravdu.
Stejně tak soud s paní učitelkou Bednářovou má tytéž atributy. Vážím si jejího neochvějného postoje, za který jako nevinná platí ničením existence a povolání.
Těmto soudům říkám lomikarovské. Tam se pravda řešila zničením starých privilegií, odstřižením pečetí starých práv a popravou hlavního rebela. Dnes pro mnohé národního hrdiny.
Dnes se popravuje morálně, štvanicí takzvaných médií po rozsudcích. Štvanice jsou určeny k morální likvidaci hledačů pravdy. Ovšem všeho do času. Věřím však pevně v soudnost a zdravý rozum většiny našeho lidu. I když je momentálně mlčící - protože soudy a prokurátoři mu nařizují SILENCIUM MAGNUM - věčné mlčení. I to však jednou skončí.
Jak říkal Jan Masaryk - "Pravda vítězí - ale dá to fušku". Mně můj ctěný otec říkal:
"Ty chceš být Havlíčkem. Ale zde na každého Havlíčka připadá 99 Brettschneiderů."
Dnes tu máme společenskou PUTIM s jejich strážmistry: Ti hloubají nad mantrou: "Pozorovat a zavřít anebo Zavřít a pozorovat?". Ale jak nás učí dějiny, žádné Rakousko netrvá věčně. Byli jsme tu před novorežimem, budeme i po něm.
Srdečně zdravím a přeji duševní i fysickou výdrž.