Neparlamentní ČSSD je v současnosti podle odhadů jen jediné agentury (Kantar.CZ) nad 5 %. Dvě další agentury odhadují její preference nad 4 %. U agentury SANEP, která není součástí kartelu tzv. renomovaných agentur, byl odhad volebních preferencí ČSSD (není uveden v tabulce) 1,6 %… Realita volebního výsledku této strany je někde mezi 2 až 3 %.
Zdá se, že volební preference této strany u jedné agentury je hodně přehnaná, poněkud tendenční. Zdá se, jako by to bylo součástí marketingu před sjezdem této strany 10. června (že by zásah vyšší moci anebo principála Barty?). Marketingu, který má pomoci současnému předsedovi ČSSD Šmardovi být na sjezdu znovu zvolen předsedou na další tři (!) roky.
Další politickou stranou v průzkumech je KSČM, jejíž preference se pohybují u čtyř agentur mezi 2,5–4 % voličů.
A ostatní politické strany jako Přísaha, Zelení a Svobodní jsou podle průzkumů zcela bez šance proniknout do Sněmovny a mluvit do vysoké politiky. Jejich preference se pohybují mírně nad 2 %.
Zajímavé jsou volební preference nové strany, PRO, která má podle STEMu 1,2 %. Ale podle SANEPu dokonce 6,7 %. Zdá se, že dříve nebo později tuto stranu budou muset brát i zavedené agentury pro výzkum veřejného mínění vážně.
Krátil: admin